تجربه ها و خاطرات من

چهار شنبه 9 مرداد 1392
ن : کامی

به نام خدا

سلام حال شما خوبه ؟
شب قدر رو جدا از تعاریفی که تو کتابها و برنامه های تلوزیونی میکنن،  میخوام توصیف کنم در واقع توصیفی که خودم الان از شب قدر دارم رو عرض خواهم کرد. من ممکن است کاملا اشتباه کنم و اگر اشتباهاتم را متوجه شدید لطفا در نظراتتان آن را به من گوش زد کنید.

توی شب های قدر امام علی (ع) اسوه و الگوی ما به شهادت رسیده و اینجور که میگن قران در شبهای قدر به حضرت محمد نازل شده هست .
عرف ما اینه که هر سال میریم و توی شب های قدر گریه میکنیم و اظهار ندامت میکنیم و دعا و خواسته های خودمون رو از خدا و حضرت علی (ع) می خوایم .  وقتی بیشتر به حال خودمون توی شب قدر نگاه میکنم احساس میکنم بزرگترین علتی که باعث میشه به سوزوگداز و گریه و آه بیفتیم خودمون هستیم خواسته های دنیایی مون ، کارهامون ، روش زندگیمون که تغییر کرده و گناه هایی که انجام دادیم . خب خیلی هم پسندیده هست که در روزهایی از سال اینقدر نزدیک به خدا می شیم و دسته جمعی خدا رو حالا به دلایل مختلفی صدا میکنیم. موقع خوندن دعاها به زبان عربی به جز اون اقلیتی که کاملا به عربی مسلط هستند بقیمون که جاهایی از دعا رو متوجه نمیشیم خودمون حرف ها و خواسته های خودمونو به خدا میگیم که ایرادی هم نداره و بعد از برگشتن از مراسم شب قدر خیلی سبک میشیم و احساس خیلی قشنگی داریم.
برای امثال ما که 22 -23 سال از عمرمون میگذره کم کم شب های قدر سال های یش هم خیلی واضح تر به خاطر میاریم و وقتی اینا رو کنار هم میذاریم احساس میکنیم که وای خدایا من چقدر به تو دروغ گفتم؟ خدایا چرا اتفاق های خاصت واسه من نمی افته؟ خدایا چرا اشک هام نسبت به سال پیش کمتر شده؟
فکر میکنم گناه دروغ ها و وعده های عمل نشده ی خودمونو که هر سال تو شب قدر می گیم که خدایا توبه می کنم ولی دوهفتته بعد بر میگردیم و یا قول های دیگه ای که به خدا می دیم رو خلافشونو انجام میدیم رو خدا خودش میبخشه آخه خیلی بزرگتر از این حرفاست ولی با خودمون چطور کنار بیایم؟ موقع گریه کردن تو شب قدر با خودمون چطورکنار بیایم که هی کامی الکی چرا زور میزنی گریه میکنی این همه سال دروغ گفتی بازم دروغ؟  

**************************************************************************************************************************

 

یا علی شرمندتم این افکار رو نمیدونم چرا اومده تو ذهنم  . اما مثل هر سال گدای تو هستم و ازت حاجت این دلم رو از تو میخوام ازت فقط میخوام نور الهی رو توی دلم بتابونی و این سیاهی رو از دلم پاک کنی . این سیاهی که مانع  عشق و حال کردن تو شب قدر میشه رو از دلم پاک کن. 



نظرات شما عزیزان:

جوون پاک
ساعت1:29---28 فروردين 1393
عالی بود اشکم دراومد

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: شب قدر, نزدیکی به خدا,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جرف دل جوون 20 ساله و آدرس kami45.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.